מהלכיו האחרונים של ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר דחה את הדברים אשר בעיניו לא חשובים אך חשובים בידי הציבור .
כגון: ביטול המאגר הביומטרי, דחיית פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה , הקפאת מס הבצורת ועוד.
מגלים שבניגוד למה שחושבים תפקיד ראש הממשלה במדינת ישראל הינו גדול ומשפיע.
נשאלת השאלה : ממה הדבר נובע?
אלוף בן מפרסם ב"הארץ" שעיקר כוחו של ראש הממשלה נשאב משני מסמכים חוקתיים : תקנון הממשלה, ותפיסת הבטחון הקונסטוטציונית.
לפי תקנון הממשלה ראש הממשלה הינו היחיד אשר קובע מה יידון בישיבת הממשלה וכך הוא יכול למנוע העלאת דברים אשר אינם מוצאי חן בעיניו או שלא תואמים את השקפתו.
לפי מסמך הבטחון אשר נוסח באפריל1967 בידי ראש הממשלה דאז לוי אשכול ושר הבטחון דאז משה דיין ומעולם לא פורסםן רשמית.
האחריות הבטחונית מתחלקת בין ראש הממשלה לשר הבטחון, כאשר שר הבטחון אחראי על הצבא וראש הממשלה קובע את תהליך היציאה למלחמה ויעדיה.
למרות זאת ראש הממשלה אינו מושלם ויש לו מגבלות . למשל: הוא אינו יכול לקבוע מדיניות בנושאי דת ומדינה וכן הוא אינו יכול להנהיג סדר יום אזרחי.
כמו גם הכנסת מאשרת הסדרי שלום ולא הוא.
מה שאומר שגם לכוח יש מגבלות וטוב שכך
הכותב הינו בלוגר.